2017. feb 26.

Hátizsákkal Tenerifén, avagy hosszú hétvége a Kanári-szigeteken 250€ alatt !!!

írta: WSTR

2011 óta járjuk a világot, hol kevesebb - hol több időt töltve. Mivel legutóljára novemberben jártunk Izlandon, ezért úgy éreztük elérkezett az ideje egy újabb kirándulásnak. Miért pont Tenerifére? Ha tovább olvasol, megtudhatod... :)

Eredetileg Svájcba szerettünk volna utazni hogy ott töltsük az idei Bálint-napot. Ezen a tervünkön azonban változtattunk (illetve elhalasztottuk) miután nemrégiben egy kedves barátunk elköltözött Angliából Tenerifére. Mivel mi is Angliában tartózkodunk átmenetileg, ezért a kirándulást is innen szerveztük meg.

(Mivel sok mindent fontban vásároltunk, ezért az árakat az aktuális 1,17-es árfolyammal számítva tüntetjük fel.)

Repjegyek :

Mivel 4 nap munka - 4 nap szabad váltásban dolgozunk, ezért adott volt hogy 4 napot fogunk a kirándulásra szánni. Mi a február 7.-10. közti dátumot választottuk. A repülőjegyek mint mindig  a https://www.skyscanner.net/ oldalán kerestük ki. Számunkra a Ryanair és a Thomas Cook párosítása felelt meg, mely az oldalon 80€ összegben volt feltüntetve. Mivel innen vásárláskor átkerültünk más utazási oldalak honlapjaira, ezért úgy döntöttünk az eredeti oldalakon vásároljuk meg a repülőjegyeket. Mint kiderült, ez egy jó ötlet volt. A Ryanair és Thomas Cook weboldalán az árak még alacsonyabbak lettek, így végül 45€-ért vettük meg a retúr jegyeket.

Tenerifén két reptér található Tenerife South és Tenerife North ( azaz déli és északi). Mi a déli reptéren szálltunk le, a turisták többsége szintén ide utazik, mivel pár fokkal melegebb van mint a sziget északi részén és szebbek a strandok. A barátunk már itt várt minket, s mivel mind megéheztünk már, ezért gyorsan el is mentünk vacsorázni. A választásunk a Hard Rock Cafe-ra esett Las Americas sétáló utcáján ami ugyan nem a legolcsóbb választás, viszont fantasztikus élmény, főleg a színpad melletti asztalnál vacsorázva.

Szállás :

A szállásunkon (melyet a https://www.booking.com oldalán foglaltunk le) 3 éjszakát töltöttünk. Sokan talán nem tudják, de a booking 5 foglalás után megajándékozza a tagjait egy ún. "Genius csomaggal", mely rengeteg kedvezményt és kedves extrát kínál, mint a korai be- és kései kijelentkezés vagy üdvözlő ital. Ezen kívül rengeteg szállás árából legalább 10, de akár 60% kedvezményt is kaphatunk. Mi a 'Hostel Los Duendes del Sur' egyetlen kétágyas szobáját választottuk. A kétágyas szobánk kívül több, megosztott szoba található itt, ezért az sem probléma, ha valaki egyedül utazik. Nagyon kellemes a szálló hangulata, s nem utolsó sorban egy magyar pár is dolgozik itt, akik igazán kedvesek és segítőkészek.

A szállás fejenként 75€-ba került 3 éjszakára reggelivel. A hosteltől nem messze található egy aprócska strand is, ám aki szebb és nagyon partra vágyik könnyen eljuthat Las Americas vagy Los Cristianos tengerpartjához is busszal, 2€/út áron. Az út nem tart tovább 15 percnél és rengeteg étterem illetve bár közül válogathat az ide látogató.

2. nap :

Kora reggel elindultunk Spanyolország legmagasabb hegyére, az El Teide-re. Mivel a vendéglátónk épp ráért, ezért autóval indultunk neki a felfedezésnek, A felvonóig - mely 2350 m magasan helyezkedik el - kanyargós út vezet, amely a legnyönyörűbb kilátásokat kínálja.

Mivel mi nem vettünk előre jegyet a felvonóra, ezért 2 órát várnunk kellett. (Ajánlatos előre, interneten megvásárolni a jegyeket, s így a várakozás elkerülhető. Link a foglaláshoz : https://www.reservasparquesnacionales.es/real/parquesnac/usu/html/inicio-reserva-oapn.aspx?cen=2&act=%201). A felvonó ára 27€ fel s le. Aki több idővel rendelkezik és megfelelő túra felszereléssel, az megteheti a távot gyalog is, körülbelül 4-5 óra alatt egy-egy irányba. Azonban mint elmondták a túra meglehetősen megterhelő, ezért inkább tapasztaltabb túrázóknak ajánlott. A felvonó felvitt minket egészen 3555 m magasságig. Itt található egy nagyobb kilátó és egy túra ösvény, amely körbe vezet. A látvány ami itt fogadott szavakkal le sem írható, így inkább csatolok egy fotót.

Ettől a magasságtól feljebb is vezet egy turista útvonal, ám ehhez előre engedélyt kell szerezni. Ajánlatos a kirándulás előtt pár hónappal beszerezni, mivel csak adott mennyiségű ember kaphat enegedélyt minden nap, ám ingyenes.

Később délután megebédeltünk Las Americas egyik apró éttermében és estig a parton élveztük a gyönyörű napos időjárást, így, február közepén.

3. nap :

Miután felébredtünk, egy kiadós reggeli mellett úgy döntöttünk elbuszozunk Tenerife fővárosába, Santa Cruzba. Ezúttal csak kettesben. Az út Costa del Silencio-bol körülbelül 1,5 óráig tartott és 18€-ba került oda-vissza. Mindenképpen ajánljuk meglátogatni ezt a várost, mivel igazán "zöldnek" mondható a rengeteg parknak és növényzetnek köszönhetően. Utunk elsőként az Auditorio-hoz vezetett, ami egy Santa Cruz partján fekvő pompás épület, organikus vonalaival elsőre beleszerettünk.

Sokkal kevesebb turistával lehet itt találkozni, valószínűleg ennek köszönhetőek a jóval barátságosabb árak is. A helyi piacon vásároltunk pár számunkra egzotikus gyümölcsöt, némelyek meglehetősen éredekes állagúak illetve ízűek voltak.

Innen az utunk a város közepén található térhez vezetett, amelyet tengervízzel "árasztottak el". Talán ennél csodálatosabb teret még nem láttunk idáig, szemetgyönyörködtetően egybeolvad a város természetes hangulatával.

4. nap :

Elérkezett a haza indulásunk napja. Szerencsére egészen estig volt még időnk kiélvezni e páratlan hely adta lehetőségeket, ezért miután a szállásunkat elhagytuk még tettünk egy nagy sétát El Medano városkában és annak partján. Itt sokkal vadabbak a hullámok, ezért rengeteg szörfös jár ide. Egy ideig figyeltük őket, majd lassan elindultunk a reptérre.

Összegzés képpen:

Repjegyek : 45

Szállás : 75

Költőpénz illetve kaja : 130€

Végül egy kis videó összefoglaló :

Reméljük sikerült kedvet csinálnunk egy kisebb kiruccanáshoz! Bármilyen kérdés adódna, szívesen válaszolunk, segítünk. :)

Ha tetszett a blogunk és szívesen hallanátok még felőlünk, itt van pár elérhetőség: